Informatie
We zijn trots op ons aanpassingsvermogen en ons streven naar uitmuntendheid in elk aspect van onze service. Ontdek wat wij te bieden hebben en zie hoe wij kunnen bijdragen aan jouw succes.
Blog Post Dazzle Hair Kapelle
Lees ons laatste nieuws
Chantal: Met de feestweek van mijn twintigjarig jubileum wil ik laten zien hoeveel ik mijn klanten van Dazzle Hair waardeer
Tekst en foto: Indy Bakker
Een ervaren en persoonlijke kapster vind je in Kapelle bij Dazzle Hair. Chantal wist al van jongs af aan dat ze kapster wilde worden. Ook droomde ze ervan om ooit te ondernemen. Dat ze dit jaar haar twintigjarig jubileum viert, is voor haar dan ook een bijzonder moment. Afgelopen week organiseerde ze een feestweek, waarbij klanten konden binnenlopen voor een drankje, gebakje en een goed gevulde goodiebag.
Met veel plezier en passie runt Chantal haar kapsalon. Aan uitbreiden denkt ze niet, ze is tevreden zoals het nu gaat. Alle klanten zijn vaste klanten, sommige komen al twintig jaar. Chantal voelt vaak meteen of een nieuwe klant bij haar past, maar boven alles vindt ze het belangrijk dat de persoonlijke band behouden blijft.
Hoe ontstond Dazzle Hair
Chantal vertelt dat een familielid van haar de eigenaresse was van Dazzle Hair. Toen zij moeder werd, vond ze het lastig om werk en privé te combineren. Chantal was toen negenentwintig en werd gevraagd om eens te komen kijken. Er lag geen duidelijk plan, maar samen met haar ouders ging ze nadenken. Ze woonde nog thuis. Toen ze de salon binnenstapte, werd ze meteen enthousiast, al twijfelde ze of ze het wel kon.
Ze vroeg advies aan haar baas. Hij was eerlijk en zei dat hij haar graag wilde houden, maar dat zij deze kans echt moest grijpen. Chantal is hem nog altijd dankbaar voor alles wat hij haar heeft geleerd. Mede dankzij hem heeft ze nu een succesvolle salon.
Wat vind je zo leuk aan het kappersvak
Chantal vertelt dat haar passie altijd al bij haar heeft gelegen. Vroeger knipte ze al haar poppen en vlak voor de schoolfoto knipte ze nog snel haar eigen pony, omdat ze die ineens scheef vond. Toen ze vijftien was, begon ze aan de kappersopleiding en wist ze dat ze hierin verder wilde.
Het mooiste aan Dazzle Hair vindt ze het persoonlijke contact. Soms komt een klant binnen met verdrietig nieuws en dan is het fijn dat ze even kan luisteren. Ze krijgt vaak lieve berichtjes en kaartjes. Deze verbondenheid vindt ze heel waardevol.
Hoe ontstaat die persoonlijke band
Chantal zegt dat ze natuurlijk de kapster is, maar net zo goed mens als haar klanten. Ook buiten de salon kletst ze vaak met klanten, bijvoorbeeld in de supermarkt. Ze vindt dat alleen maar leuk, want de salon betekent veel voor haar. Als ze terugkomt van vakantie, wil ze het liefst eerst naar haar salon om weer even thuis te komen.
Wordt het nooit te persoonlijk
Chantal geeft toe dat dit soms gebeurt, maar juist dat vindt ze het mooie van het vak. Een tijd geleden werd een klant ernstig ziek en opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft toen een week lang de man van die klant geknipt, omdat ze graag iets wilde betekenen. Ze vertelt dat ze net zo veel terugkrijgt van haar klanten, zoals lieve berichtjes en uitnodigingen om langs te komen.
Hoe zorg je goed voor jezelf
Chantal lacht en vertelt dat ze dit eigenlijk nog steeds moet leren. Ze vindt het moeilijk om nee te zeggen en werkt vaak van negen uur in de ochtend tot tien uur in de avond. Aan het einde van de dag beseft ze soms dat ze geen pauze heeft genomen, maar omdat dit haar passie is vindt ze het niet erg. Wel merkt ze dat het soms lichamelijk zwaar is.
Zou je ooit iemand in dienst nemen
Ze weet dit nog niet. Aan de ene kant lijkt het fijn om hulp te hebben, maar ze is bang dat ze dan haar persoonlijke stijl kwijtraakt. Ook is ze bang dat andere kniptechnieken anders worden uitgevoerd. Aan de andere kant zou het haar rust kunnen geven. Het blijft een lastige beslissing.
Hoe bevalt het ondernemen
Chantal geeft aan dat ze geen harde onderneemster is. Ze geeft soms te makkelijk korting, ook al weet ze dat ze daardoor inkomsten misloopt. Toch is omzet niet haar belangrijkste doel. Ze wil vooral een fijne salon runnen en haar klanten tevreden houden. Soms vraagt ze zich af hoe ze alles doet, maar uiteindelijk denkt ze dat het goed is zoals het is.
Hoe vierde je het twintigjarig bestaan
Chantal heeft een feestweek georganiseerd. De salon was versierd, er stonden hapjes en drankjes klaar, en klanten kregen bonbons, sleutelhangers en geurzakjes. Haar moeder helpt al twintig jaar mee en klanten vinden dat prachtig. Chantal geniet ervan om te zien hoe waardevol die band is.
De feestweek was vrije inloop met een hapje, drankje en een goed gevulde goodiebag. Ze wilde hiermee laten zien hoeveel ze haar klanten waardeert. Ze neemt daar graag de tijd voor. Soms gaat ze zelfs met klanten en hun hond wandelen om even een praatje te maken.
Als ik terugkom van vakantie ga ik het liefst eerst naar de kapsalon om er even te zijn